Totalt antall sidevisninger

tirsdag 15. februar 2011

Trolljegeren!

Fikk ikke sett denne filmen når den gikk på kino. Så jeg tok en sjangs, og kjøpte den sjøl. Jeg syns det var en fasinerende film! Den var rar, teit, "skummel" og morsom samtidig. Men det som var ekstra bra var at filmen var så ekte! Den er jo spilt inn av mennesker liksom. Men trolla så også veldig ekte ut! I tillegg til Otto Jespersen som er en dritbra skuespiller.. Filmen var også bygd på gamle eventyr om troll, som at trollene lukter kristenmanns blod. Og at de enten blir til stein eller sprenger når de kommer i sterkt lys. Det var kult!

Det lille negative med filmen var at det tok litt tid før handlinga virkelig begynte. Men ellers topp, selv om filmen er en smule spesiell :)



TROLLVETTREGLENE!

1. Opphold deg aldri i skogen etter solnedgang
2. Legg aldri ut på langtur hvis du er kristen. Aldri.
3. Vær godt rustet mot troll selv på korte turer. Ha alltid med sterkt ultrafiolett lys.
4. Gå aldri så fort at du begynner å svette.
5. Vær skeptisk til store, mosekledde trær
6. Ikke lytt til "erfarne" fjellfolk. De vet ingenting om troll.
7. Gå alene, du vet aldri hvem som er kristen.
8. Vend hvis du treffer på monstermaster. Det er ingen skam å snu.
9. Møter du troll, grav deg ned og vent på solnedgang.
10. Hold deg unna Sogn og Fjordane.

Her er traileren til filmen!


Hvis du ikke har sett den så vil jeg anbefale deg å se den!
Hvis du har sett den, hva syns du?

4 kommentarer:

  1. Ideen er fantasstisk - og så enkel. Hvorfor har ingen tenkt på det før? Kan det være en sammensvergelse? Tenk på hvor mye det forklarer av ting som skjer i Norge. Snøskred f.eks. Det er klart det skyldes troll som fester inne i berget. Jeg har ikke sett filmen, men gleder meg.

    SvarSlett
  2. Ja, veldig fantastisk! Kan nok hende det er en ide som har blitt jobbet lenge med, for å få best mulig resultat.
    Ja, du burde glede deg :)

    SvarSlett
  3. Haha, jeg synes det er godt gjort å finne på noe sånt jeg :P
    Filmen er jo genial, men mye av æra skal nok Otto Jespersen ha mener jeg! Trur nok ingen hadde klart den rollen bedre enn han.. Gutten sin det! ;D

    SvarSlett